Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Paprotni

Jak sprytem wykradliśmy plany wojsk niemieckich

Czuwaj!

W dniach od 22 do 24 września 2023 roku wraz z harcerzami z 1 Drużyny Harcerskiej imienia świętego Ojca Maksymiliana Kolbego w Teresinie udaliśmy się na 53 Harcerski Rajd Szlakami Walk nad Bzurą.

Pierwszego dnia zaraz po zbiórce przed Szkołą Podstawową imienia Fryderyka Chopina  w Brochowie wyruszyliśmy wraz z druhem Sylwestrem Sitarskim oraz druhną Sylwią Gawryszewską do miejsca, w którym mieliśmy spać po harcersku, to znaczy pod namiotami.

Po rozłożeniu namiotów zjedliśmy kolację, a punktualnie o godzinie dwudziestej pierwszej trzydzieści rozpoczęło się godzinne ognisko inaugurujące cały rajd. Ten emocjonujący dzień zakończyliśmy iskrą przyjaźni i udaliśmy się na spoczynek.

Ponieważ kolejnego ranka byliśmy na nogach już o godzinie siódmej, aby sprawnie zjeść śniadanie. Po nim należało się spakować i zwinąć namioty. Pojechaliśmy autokarem do Sochaczewa, gdzie przede wszystkim zwiedzaliśmy Muzeum Ziemi Sochaczewskiej i Bitwy nad Bzurą, poznając dogłębnie fakty związane z Bitwą, której poświęcony jest rajd.

Następnie ruszyliśmy pieszo w stronę Państwowej Szkoły Muzycznej, jednak po drodze zatrzymaliśmy się na chwilę w kawiarni, aby wykonać zadanie, które zostało nam przydzielone już na początku trasy. Wręczyliśmy wykonane zadanie innemu patrolowi i ruszyliśmy do szkoły.

W Parku Garbolewskich, otaczającym Szkołę Muzyczną zostaliśmy pokierowani do znajdującego się tam escape roomu, z którego musieliśmy wykraść plany wojsk niemieckich. Dzięki zdyscyplinowaniu, samozaparciu oraz odrobinie szczęścia i sprytu, udało się nam wykonać również to zadanie.

Ruszyliśmy prosto do szkoły w Brochowie, jednak w połowie trasy zatrzymaliśmy się, aby zjeść coś ciepłego. Długa piesza wędrówka zaostrzyła nasze apetyty.

Do szkoły, w której czekało na nas przepyszne spaghetti, doszliśmy po godzinie dziewiętnastej. Rozkładaliśmy nasze śpiwory w atmosferze licznych żartów i dowcipów pewnego druha z 25 Drużyny Harcerskiej.

Dokładnie o godzinie dwudziestej pierwszej odbyło się świeczkowisko, które jest odpowiednikiem harcerskiego ogniska we wnętrzach budynków. W czasie niego przede wszystkim śpiewaliśmy, choć było również miejsce na wręczenie prezentu i złożenie życzeń jednemu z zuchów z okazji jego ósmych urodzin. Spać poszliśmy przed dwudziestą trzecią.

W niedzielny ranek druh oboźny obudził nas już o godzinie siódmej. Piętnaście minut później już byliśmy po porannej zaprawie, po której mieliśmy czas, żeby coś zjeść i spakować się. Po wykonaniu tych czynności wynieśliśmy nasze rzeczy z sali i ubraliśmy się w mundury.

Uroczyste zakończenie rajdu miało przy Pomniku Bitwy nad Bzurą 1939 roku. Pierwsze miejsce za udział w tej trudnej trasie i za podołanie niełatwym przecież zadaniom zostało przyznane harcersko-zuchowemu patrolowi "Zuchy znad Bzury" z 1 Drużyny Harcerskiej z Teresina ;-). Po wręczeniu nagród udaliśmy się do kościoła na mszę. Po mszy oficjalnie zakończyliśmy 53 edycję Rajdu Szlakami Walk nad Bzurą.